tisdag 29 mars 2011

Perfekt Ö-tur, SCHTEEKARN & Det flyter på

Jag lever skall jag börja med att säga :-) Jag vet att jag har varit lite off den senaste veckan och det beror mycket på att det har varit en hel del jobb, inte haft tid helt enkelt. That's life sometimes. Men iallifall jag skall uppdatera er lite där hemma och ni som sitter på en annan del av våran planet. Det har gått väldigt bra för oss i gruppen och därmed lyckades vi förra veckan ha två bussar på vår populära ö-tur som bland annat jag guidade ( denna gången från söder ) och min kollega Therese. Det var en riktigt givande och rolig tur eftersom vi hade två bussar, blev ju som ett sammarbete men ändå lite konkurrans om vem som skulle ha nöjdast gäster. Jag må ändå säga att efter två ö-turer jag nu kört var nog denna den roligaste. Den bussen jag hade var det oerhört härliga gäster, så jag drog lite göteborgsskämt( en hel del hämtat från Robbans skämt ;) ) efter all historia och sevärdigheter jag hade berättat för dem under hela dagen. Och jag skall vara ärlig, det gick hem! Alla skrattade o tjoade i bussen. Det var bara en riktigt härlig Ö-tur vi alla hade haft kände jag. Får du en bra relation till dina gäster vinner du väldigt mycket på detta och det hade jag och Therese verkligen lyckats med. Gästerna ville knappt av bussen när vi skulle släppa av dem på vardera hotell. " DEN PERFEKTA Ö-TUREN" Morgonen efter var det flygplats som så vanligt är en väldigt häktisk dag. Efter det så höll jag i två välkomstmöten på kvällen för två av våra stora hotell där vi har mycket gäster. Jag har fått den inställningen nu att varje stort välkomstmöte jag har är mycket mer givande och roligare. Mycket pga. att jag på ett större möte får ett stort ansvar och jag lever mig in mer när jag har en helt annan tonslinga. Gästerna lystnar verkligen och då känner jag att det flyter på bra och detta medför ofta väldigt god försäljning och nöjda gäster. Dagen efter (Lördag) så avnjöt vi en teamdag på Solresor där vi besökte Siam Park. Det tyckte jag vi alla förtjäna efter en riktigt bra vecka- (Vattenpalatset) och nu kan jag berätta att brännan är här. OJ OJ OJ!! Kalla mig Schteekarn :-) Sedan var det som vanligt flygplats söndag med Arlanda/Landvetter planen som kom in. Så en enkel förkortning är väl Departure för de som flyger hem och arrival följ av välkomstmöten. Nu är det vecka 12 och för min del så har det varit att köra runt till de olika hotellen vi har i Playa de las Americas och Los Cristianos för att vi har så kallade träfftider på alla hotell. Vi är helt enkelt där för att hjälpa till ifall några av våra gäster har frågor, vill boka något, det kan vara allt mellan himmel o jord. Detta har även in inneburit en hel del tid på vårat kontor för att anteckna, kontakta och redovisa. Det negativa har väl varit att en hel del ficktjuvar har strosat runt på en Carnival som har pågått här i Los Cristianos i en vecka men som slutade igår, detta har ju också medfört lite extra tid på vissa hotell. Idag så är mina två kollegor nere i söder lediga o den tredje är uppe i norr. Så jag har jobbat ensam här nere i söder, men det har gått väldigt bra. Jag har varit på en hel del träfftider och som det ser ut nu så har vi lyckats få ihop två bussar igen till denna veckans Ö-tur som avgår imorgon. Mycket positivt!! Så vad brukar "man" säga: Det flyter på. Jag skall avsluta detta inlägg med att påminna er alla om att Robert drar ju om cirkus en vecka till Rhodos och då kommer ännu mer härlig uppdatering flyta in till våran blogg. Så STAND BY FOR MORE INFORMATION!!!!

Inga kommentarer: