söndag 3 april 2011

Fel parkering o toppen av Teide!!

Tja allesammans!! Tänkte för en gång skull lägga ut ett lite mindre inlägg. Vecka 12 har flytit på riktigt ordentligt fort. Jag tog på mig ansvaret att köra upp två gånger i veckan till norr då vi har stängt igen vårt premium pogram där. Så nu i fredags efter flygplatsen så satte jag mig i bilen o körde upp 1h .15 min för att ha välkomstmöte= SACRAFICE SERVICE!! Kom hem vid 21.30 på kvällen o då var det dags för utgång som blev väldigt lyckad. Hela Solresor teamet gick ut för att Elin våran Destinations chef sticker till Rhodos om en vecka cirkus. Så det blev en god middag på en nice restaurang o sedan vidare ut där det gick vilt till :-). En annan väldigt "rolig" incident som hände mig i torsdags var att jag parkerade fel med en av våra guidebilar i närheten av vårt kontor. Fel o fel beror på hur man ser på det. Iallifall så tyckte Guardia Civil detta (spanska polisen) och bogserar bort den. Så det blev en stressig situation där jag fick rusa till Polis Lokal och hoppades på att komma billigt undan för att lösa ut bilen. Tro det eller ej, från att det skulle kostat 105 euro att lösa ut den lyckades jag sänka priset till 67 euro. Så här lät det: Come on, I am a guide and represant this Island Tenerife for a lot of people every week. I attract guest to come here again and again so you on this Island can generate more money. I should be treated with more respect och det funkade. Lycklig som jag var fast 67 euro fattigare så körde jag ut bilen till friheten igen. Igår (lördags) så var det teamdag där jag som ensam kille här bland mina tre andra kollegor var en gentleman och körde upp oss alla till Los Roques på en ca 2200 meters höjd där Teide ligger. Alla mådde väl inte helt hundra då det var som jag sa tidigare i inlägget ett bra stort party på fredagen. Bilresan upp till Teide tog ca 1 timme där vi skulle sedan ta linbanan som nästan går upp till toppen. Teide är ju 3718 meter högt (Spaniens högsta topp, världens tredje största vulkan) vi kom upp med linbanan på ca 3500 meters höjd och fick en fantastisk utsikt på den 5 mil i diameter stora kratern som cirkulerar runt den enorma vulkanen. Vi fick ett par mycket bra bilder när vi stod på snön som var där uppe på toppen. En härlig lång dag var det. Nu är det söndag och jag sitter just nu på kontoret o väntar på min departure buss som skall hämta upp mig inom kort för idag är det flygplats. Stand by for more information.

Inga kommentarer: