onsdag 6 april 2011

Schalkes uppvisning och en överraskning!!

Nu har jag precis klivit upp som en ny människa från det Atlantiska havet. Jag är nämligen ledig idag och efter en härlig utekväll igår så valde jag att denna morgon bara borsta bissarna o dra mig mot Plajan. Riktigt härligt!! Appropå utekvällen igår så var det en speciell sådan. Jag valde som ensam ledig person idag att dra mig ut till en av alla brittiska krogar vi har i området för att beskåda Inter vs Schalke matchen "kvartsfinal i Champions league" Detta skulle bli svårare än vad jag trodde just för att Real Madrid mötte samtidigt just det brittiska laget Tottenham. Det var väl ca 14 storbildskärmar inne vid baren och samtliga hade på Tottenham matchen. Detta börjar o andra sidan bli en liten rolig vana för mig då det ofta är så här ute på krogarna även där hemma i Sverige när jag skall kolla på något tyskt lag. Iallifall jag tog mig i kragen, gick fram mot baren på en BRITTISK Krog och ber om att en tv kan väl byta frekvens till Schalke matchen. Första sekunden fick jag känslan att inom kort ligger jag nere på golvet efter en rak höger av en britt, det var nästan så jag väntade på att bli golvad av de starkt berusade britterna runt omkring mig. Det är KORKAT ATT FRÅGA I EN BRITTISK BAR OM DU FÅR KOLLA PÅ TYSKA LAG NÄR BRITTISKA LAG SPELAR. Det är som att be Churchill köpa Stukas plan från Hitler!! JONTATHAN MAN GÖR BARA INTE SÅNT!!! Men när jag öppnade ögonen igen så stod jag upp fortfarande o killen i baren tog med mig runt ett litet hörne av baren, jag fick känslan att han ville inte göra mitt golvande officiellt o därmed tog han mig runt hörnet men så var inte fallet. Där var en alldelles liten tv bara för mig. Underbart och jag tackade samtidigt som jag stor ljög och sa att jag höll på Inter :-) Det speciella med denna kvällen var nämligen matchen. Ett Schalke slog nämligen det regerande mästarna Inter på borta plan med 5-2. Jag citerar min facebook status: Möjligtvis en av de sjukaste, extrodinära, gloriösa, charmanta, ansenliga matcher jag sett. Tyska ligans 10:onde placerande lag förnedrar Italienska ligan. Adios Inter, Viel Glück und Voll Verdient Schalke. Nu kommer den andra smällen efter detta långa fotbollsinlägg. My next destination will be:..... Menorka, den väldigt vackra lilla ö som ligger utanför Mallorca. Allt kan ju hända men så är läget nu. Ta hand om er allesammans o stand by for more information!!

Inga kommentarer: